M7 Group va închide Diveo, platforma sa TV de pe Astra (19,2 ° Est) pentru gospodăriile satelite DTH din Germania.
În ciuda unui produs inovator, excelent pentru utilizatorul final, la un preț foarte competitiv, Diveo nu a reușit să corespundă așteptărilor și creșterii ca la cablu și IPTV, potrivit unei declarații M7, adăugând că grupul regretă acest pas și a informat deja abonații și partenerii despre platforma.
Afacerile B2B consacrate rămân neafectate, subliniază compania. „M7 Group își continuă activitatea B2B de succes în Germania pe piețele de cablu și IPTV și rămâne ferm convins de potențialul ridicat de TV cu plata. În acest an, poziția pe piață ca furnizor principal de conținut TV și servicii conexe pentru operatorii de platforme de cablu și IPTV din Germania și țările vecine Austria și Elveția a fost consolidată și extinsă în continuare. “
Diveo a fost lansat în februarie 2018 ca o platformă hibridă, combinând canale HD prin satelit cu canale suplimentare, funcții și servicii care ajung pe ecranele telespectatorilor prin internet. M7 Group nu a lansat niciodată cifre de abonat.
Decizia de a renunța la Diveo ar putea fi asociată cu achiziția grupului M7 de către televizorul francez Canal +. Filiala Vivendi dorește posibil să se cedeze în domenii de afaceri neprofitabile.
Cu versiunea prin satelit DTH a platformei DVB-T2 Freenet TV, lansată în martie 2018 , rămâne acum un singur concurent pentru HD +, platforma germană HD, operată de operatorul satelit Astra SES.
Închiderea Diveo este „nu este surprinzător” pentru HD +, după cum a declarat Timo Schneckenburger, director de marketing și vânzări de HD Plus, pentru Broadband TV News . „La urma urmei, HD + este pe piață de 10 ani. Ca pionier, lider de piață și motor al inovației. Prin urmare, suntem foarte aproape de producători, comercianți și peste 2 milioane de gospodării HD +, astfel încât să puteți simți tendințe mai devreme decât altele. “
„Când a început Diveo, am fost fericiți de noi impulsuri pentru piața HD”, a spus Schneckenburger. „Cu toate acestea, ne-am dat seama rapid că nici produsul, nici marketingul nu au dezvoltat un apel deosebit de puternic. Și, așa cum se întâmplă în afacerea de televiziune: până la urmă, privitorul este cel care decide ”.