Compania Central European Media Enterprises, care deține mai multe operațiuni media printre care și Pro TV, a anunțat vânzarea unor televiziuni din grup.
Este vorba despre principala televiziune pe care o deține în Croația, Nova TV, și pe cea din Slovenia (Pop TV) către Slovenia Broadband, o subsidiară a United Group, într-o tranzacție ce se ridică la 230 de milioane de euro.
Tranzacția, care are nevoie și de aprobarea unor organisme locale, ar trebui să se încheie până la finalul acestui an, aunță CME într-un comunicat.
Veniturile atrase de această tranzacție vor fi folosite pentru rambursarea unui împrumut contractat de CME, care se ridică la 250,8 milioane de dolari.
Central European Media Enterprises (CME), companie listată la bursa din Praga și cea din New York, are operațiuni în șase țări din Europa: România, Bulgaria, Croația, Cehia, România, Slovacia și Slovenia.
Pro TV și toate operațiunile sale din România au devenit cele mai profiitabile pentru Central European Media, comparativ cu operațiunile din celelalte cinci țări în care este prezentă.
Datele vin din cel mai recent raport al companiei listată la bursă, pentru primul trimestru al acestui an.
CME a avut în primul trimestru al acestui an venituri totale de 135 de milioane de dolari. Aproape 39 de milioane au fost „partea” Pro TV (cu toate cele nouă televiziuni, inclusiv cele din republica Moldova). veniturile companiei au crescut cu 25% față de același trimestru din 2016, fiind cea mai consistentă creștere a grupului de media.
La capitolul profit operațional (OIBDA), Pro TV a obținut 14,6 milioane de dolari în perioada ianuarie – martie 2017. Este cea mai importantă evoluție din grup: un plus de 62% față de aceeași perioadă din 2016, când Pro TV a avut un profit operațional de 9,4 milioane de dolari.