Netflix își face apariția în România cu o serie de filme și seriale favorite ale lumii în limba română și dispune chiar și de un meniu în română, special pentru abonați.
Netflix, una dintre cele mai mari rețele de televiziune online din lume, a lansat o interfață de utilizare pentru România. De acum, platforma va fi dedicată și vorbitorului de limba română, care va avea la dispoziție mii de seriale și filme care vor dispune de subtitrări și dublaje în limba română.
Această platformă dedicată filmelor și serialelor online poate fi testată gratuit în prima lună, iar apoi contra cost, având un tarif de 7,99 de euro. Ca abonați ai Netflix, veți avea la dispoziție o gamă largă de seriale și filme, printre care și cele originale Netflix, precum Stranger Things și House of Cards, dar și o serie de alte documentare și programe dedicate copiilor.
Partea bună este că veți avea acces la gama de seriale și filme ale companiei cu subtitrări în limba română, dar veți avea și la dispoziție o interfață dedicată publicului din România. Netflix este o platformă care vă pune la dispoziție întreg conținutul de pe site oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv conectat la internet. Dacă streaming-ul online vă dădea în mod normal bătăi de cap pentru că trebuia să căutați o subtitrare în limba română care să se potrivească, Netflix vine cu o diversitate de pelicule însoțite de subtitrări, iar multe dintre desenele animate vor veni cu dublaje în limba română.
Mai mult, abonații platformei vor avea acces și la filme și seriale în format 4K Ultra HD și HDR.
Utilizatorii de telefoane mobile au posibilitatea de a controla tipul de trafic pentru un control mai bun asupra cantității de date utilizate și vor avea la dispoziție mai multe opțiuni atât pentru abonamente cu trafic de date nelimitat, cât și pentru abonamente mai restrictive.
Netflix în România: Care sunt cele mai populare show-uri în rândul românilor
Am aflat astăzi ceva de care eram curios de ceva vreme: care sunt cele mai vizionate show-uri de către români. Cu toate că nu le avem date într-o ordine anume, în top 5 regăsim House of Cards, Stranger Things, Narcos, 13 Reasons Why și Orange Is the New Black, seriale despre care mulți dintre noi am auzit, dacă nu le-am și văzut. Patru dintre cele cinci sunt seriale care nu le sunt foarte străine amatorilor de astfel de conținut, însă 13 Reasons Why este o intrare nouă în top, ba chiar și în portofoliul companiei. S-a scris foarte mult despre serial la momentul apariției, reușind să apară o mulțime de controverse în jurul poveștii (pe care n-o voi detalia aici, ca să nu vă stric surpriza sau nervii, după caz).
Pe lângă serialele de mai sus, reprezentații Netflix ne arată și că Dave Chappelle este foarte popular în România. Stand-up-ul a devenit căutat în România și nu vorbim aici doar de aparițiile românilor, pe care le găsim pe YouTube sau pe Comedy Central. Chiar și comedianții de peste hotare sunt populari, Chapelle luând coroana la acest capitol.
Am putea avea parte și de seriale filmate în România, însă de reținut formularea ”am putea avea”. Cei trei reprezentanți au fost destul de vagi cu privire la planuri concrete, însă ne arată că sunt deschiși la astfel de oportunități. România nu ar fi prima țară în care se filmează producții ale companiei, astfel că rămâne de văzut când se va concretiza un asemenea plan.
Am aflat și de unde vin subtitrările locale oferite de serviciul de streaming, astfel că avem și o explicație pentru întârzierea cu care acestea ajung la noi. Compania în sine nu se ocupă de traducerile pentru piețele în care ajunge, ci se bazează pe companii care pot livra un astfel de serviciu. Găsirea unui ajutor în acest caz nu este cea mai ușoară sarcină, însă de la procentajul de 80% de traduceri oferite momentan în limba română (din spusele celor trei), vom ajunge la 100%. Există și un plan de crowdsourcing, prin intermediul căruia traducători independenți vor putea ajuta.
Netflix nu mai testează apele aici și compania are de gând doar să-și asigure un loc cât mai bun pe piață. Mai există și alte servicii de streaming disponibile în România, fiecare cu avantajele și propriile dezavantaje. Asta nu poate decât să ne bucure, deoarece competiția încurajează și inovațiile din piață, astfel că ne putem aștepta doar la o evoluție a serviciilor. Cea mai mare problemă, însă, o reprezintă adoptarea de către public a unui asemenea serviciu.
Oamenii sunt deschiși și nu prea când vine vorba de a face trecerea de la televiziunea prin cablu la serviciile de streaming pe internet. Nu e doar cazul României, ci și al altor piețe europene și nu numai. Asta ține iarăși de atitudinea față de mediul online, de reticența încă existentă a oamenilor de a plăti cu cardul pe internet și nu numai. Lucrurile par să meargă în direcția bună, însă, dar mai avem de așteptat. Netflix consideră că maturizarea unei piețe pe care aceștia ajung este un proces care durează aproximativ șapte ani. Avem de-abia un an și jumătate parcurși, așadar rămâne doar să așteptăm și să urmărim schimbările în preferințe, atât în rândurile tinerilor, cât și în rândurile celor mai în vârstă, care sunt mai reticenți în a folosi astfel de servicii.