Din 1 februarie 2017, televiziunile Discovery vor iesi din grila operatorului Sky, daca nu se va ajunge la o intelegere pentru prelungirea contractului. In Marea Britanie si Irlanda, aceste televiziuni sunt: DMAX, Animal Planet, ID, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Shed, Discovery Home & Health, Discovery History, Discovery Science, Discovery Turbo, Discovery, TLC si Quest.
“Am incercat din greu de peste un an sa ajungem la un acord cu Discovery, așa că suntem dezamăgiți de pretențiile înșelătoare si actiunile agresive ale acestei companii. Acum simțim că este timpul să clarificăm lucururile. Pentru că în ciuda neintelegerilor noastre, ne plac foarte mult televiziunile Discovery. Am fost pregătiți să plătim un preț echitabil pentru televiziunile Discovery și canalele Eurosport. Am oferit sute de milioane de lire sterline catre Discovery ( o afacere americana 12 miliarde dolari ), dar aceasta ofertă nu a fost suficientă. Ei au cerut grupului Sky să plătească aproape 1 miliard lire sterline pentru portofoliul lor de canale, dintre care multe sunt în declin”, a precizat Sky intr-un comunicat de presă oficial, redactat in termeni extrem de duri si rari intalniti in comunicarile oficiale ale unor companii de aceasta anvergură. “Din păcate, acum trebuie sa fim pregatiti ca Discovery să solicite retragerea televiziunilor lor din grila Sky, deoarece aceasta au spun că vor face. Este alegerea Discovery, nu a noastră. Noi niciodată nu a părăsit masa negocierilor, dar ei au făcut publică pozitia lor în această săptămână”, mai precizează Sky. Sky a mai propus ca alternativă companiei Discovery sa mentina in grila canalele, inclusiv gratuit ( sustinute de publicitate ) sau intr-un pachet separat, cu propriu lor abonament, dar Discovery nu a acceptat aceste propuneri, mai precizeaza Sky. “Vom cheltui toți banii pe care trebuia sa îi platim către Discovery, dar pe conținut mai mult și mai bun pentru clienții noștri. Acest continut va proveni din surse din întreaga lume sau va fi continut produs local, inclusiv documentare din Marea Britanie. Vom continua să oferim clienților o gamă largă de conținut, inclusiv sute de productii de la The History Channel, National Geographic, PBS, Sky Arts și Sky Atlantic, impreuna cu sportul de pe Sky Sports Mix, disponibil pentru toți clienții Sky”, a precizat compania. Pe de alta parte, Discovery Networks din Marea Britanie, prin directorul Susanna D. a declarat: “Noi credem că Sky se bazează pe poziția sa dominantă pe piață si pune în primul plan propriul său interes comercial si nu pe cel al telespectatorilor și nici pe cel al radiodifuzorilor independenți. Radiodifuzorii independenți ( cum ar fi Discovery ), dar și diversitatea in televiziune sunt sub amenințare.” Discovery a sustinut de asemenea ca are sprijinul telespectatorilor. Compania a spus că hashtagul #keepdiscovery are o susținere uriașă pe Twitter. Un purtator de cuvant a declarat: “Noi, cei de la Discovery, suntem extrem de încântați de sprijinul public pentru canalele noastre. Reacția telespectatorilor și celebrităților este uimitoare și suntem foarte recunoscători”.